Chorwacja – dobre miejsce na wypoczynek i aktywną turystykę.

5 kwietnia, 2022 Wyłączono przez admin

Chorwacja – dobre miejsce na wypoczynek i aktywną turystykę.Chorwacja – dobre miejsce na wypoczynek i aktywną turystykę.

Chorwacja jest krajem otwartym na turystykę i turystów z całego świata. Ten piękny kraj wyróżnia się górzystym terenem i moim zdaniem o wiele ładniejszymi wodami Morza Adriatyckiego niż na tej samej wysokości we Włoszech.
Bardzo mili ludzie nastawienie na turystykę pod każdym względem. Mimo tego nie zedrą z nas ostatniego gorsza chociaż ceny za wstęp do Parku KRK nie są niskie. Jednak dla tych wspaniałych widoków warto wydać parę euro. Wiele ciekawych miejsc do zwiedzania i wiele wypożyczalni sprzętu pływającego. Można zarówno uprawiać wycieczki górskie, wspinaczkę, a po zejściu w dół upajać się Adriatykiem i jego przejrzystą wodą. Wiele wypożyczalni skuterów, rowerów oraz wszelkiego rodzaju sprzętu i jednostek pływających spełni Wasze oczekiwania.

Chorwacja przyciąga jak magnes. Skłania do powrotów nawet po wielu latach. Pierwszy raz na Chorwacji byłem kilka lat po zakończeniu wojny. Wprawdzie państwo budziło się do życia po dramacie jaki przeżyli mieszkańcy tego pięknego kraju ale śladów wojny widziałem wtedy wiele. Kolejny raz zawitałem na Chorwację we wrześniu 2020 roku.

Podróż samochodem.

Wystartowaliśmy z Warszawy. Nasz cel to Chorwacja, a dokładnie Trogir. Według mapy google to 1399 km. Ktoś by powiedział, że wiele kilometrów przed nami. My jednak mówimy, że to całe mnóstwo uroczych krajobrazów, budynków i ludzi przed nami. W związku z tym, że krajobrazy polskie są nam znane bardzo dobrze wyruszyliśmy nocą. W połowie drogi przez Czechy zaczęło świtać. Mikulov był pierwszym miasteczkiem w Czechach, które zobaczyliśmy w blasku wschodzącego słońca. Stąd już było bardzo blisko do granicy z Austrią. Nie zatrzymywaliśmy się do tej pory po drodze chcąc jak najszybciej (przed zmrokiem) dojechać na Chorwację. Mikulov i inne ciekawe miejsca zaplanowaliśmy sobie na drogę powrotną tak aby móc porobić zdjęcia i filmy.